
Héctor Murillo quien es uno de los primeros residentes de bar americas, hace nuevamente aparición en el Fabric de Londres a lado de Craig Richards en el Room one, los que anden por allá en Londres échense una vueltita.
You could throw around generous descriptors and any number of genre-locking terms “electronic pop, minimal house, acid techno“ but you’d still fail to get to the center of Matthew Dear. With releases under no fewer than three aliases, including False (M_NUS), Jabberjaw (Perlon), and Audion (Spectral Sound), the Texas native has earned his international status over the course of a decade, getting his bearings on the DJ decks as a teenager to flooring sold-out crowds at venues like Fabric, and releasing universally praised original productions.
After meeting Ghostly founder Sam Valenti IV at a house party in the late 90s, Dear eventually produced the A-Side for the label’s first 12” release, Hands Up for Detroit. Since then, Dear issued his pop-infused debut album Leave Luck to Heaven and its counterpart Backstroke, which caught mainstream attention, as well as myriad releases under his club-oriented pseudonyms (including the omnipresent, chart-topping “Mouth to Mouth” as Audion). Further accomplishments include requests from the Postal Service and Hot Chip for his remix skills, and incessant touring with constantly evolving DJ sets and live performances. He’ll still tell you that his greatest pleasure is a quiet day of fishing, but with the release of his sophomore full-length, Asa Breed, and his live band US/Euro tour as Matthew Dear’s Big Hands, it”s clear that Dear has no intention of slowing down anytime soon.
Nacido en el norte de California, Daniel Wang pasó 8 años de su infancia en Taiwán, regresó a la escuela secundaria de California, y asistió a la universidad de Nueva York y Chicago. Instead of finishing his papers, however, he ran out to underground clubs and danced all night to early house music and disco classics, befriending and learning from a few old-school voguers and DJs along the way. En lugar de terminar sus trabajos, sin embargo, corrió a clubes subterráneos y bailaron toda la noche a la casa de principios de la música disco y los clásicos, befriending y el aprendizaje de unos pocos vieja escuela voguers y DJs en el camino. Dissatisfied with the increasingly unmusical soundtrack of modern nightlife, Danny started Balihu Records in 1993.
Cada vez más insatisfechos con el unmusical banda sonora de la moderna vida nocturna, Danny comenzó Balihu Records en 1993. The first release became a cult success. La primera versión se convirtió en un éxito de culto. Danny moved back to NYC and eventually found a job at Dr. Sound Music Store, where he delved deeply into vintage production gear and synths, including the Theremin. Danny regresó a la ciudad de Nueva York y finalmente encontró un trabajo en Dr Sound Music Store, en la que incursionó profundamente en la producción de época artes y sintetizadores, incluido el Theremin.
Balihu put out a range of unusual tracks from 1994 to 2000 in the spirit of Philly and Italo Disco, and Wang began producing for the Environ label in 19Balihu poner una serie de inusuales pistas, de
Una excelente linea de bajos se hizo presente, durante la presentacion de Someone Else este pasado 3 de abril en bar americas, teniendo una buena respuesta y un manejo de la situacion como mejor lo sabe hacer este gran productor.
Ahí en nuestra galeria tenemos las fotos para que las veas y hay algunos videos en youtube.
Saludos
En México existen grandes productores que sin tener una plataforma de exposición suelen hacer hincapié en el buen talento mexicano.
Nuestro buen amigo Soundspace decide agrupar este talento en un netlabel cuyo nombre es blaqrecords esperemos que desde este primer lanzamiento tengan el éxito que deciden alcanzar.
Su website esta esperando tu visita.
www.blaqrecords.com